Pražská strojírna a. s. je podnik s dlouholetou tradicí strojírenské výroby již od počátku dvacátých let 19. století, kdy v budově bývalé přádelny na Švábkách v Libni vybudovali bratří Thomasové továrnu na parní i pracovní stroje.
V roce 1850 získal strojírnu jiný podnikatel – Joseph John Ruston, zkušený výrobce lodí a parních strojů. Pod Rustonovým vedením se výroba dále rozšiřovala a jeho říční lodě a parní bagry se postupně vyvážely i do Ruska, Turecka, Rumunska a Německa.
Od roku 1912, kdy Správní rada elektrických podniků navrhla městské radě zakoupit továrnu “Pražská akciová společnost”, byla nedílnou součástí městské hromadné dopravy v Praze. Postupně do něj byly soustředěny opravárenské kapacity na tramvaje, později i na autobusy. Zároveň zde začala i výroba dílů pro stavbu a opravy kolejového svršku pro tramvaje.
Hlavním předmětem činnosti je vývoj a výroba kolejových konstrukcí a výhybkových systémů pro tramvajovou dopravu. Pražská strojírna zajišťuje i kompletní servis výhybkových systémů, který je doplněn o další komplementy, jako jsou tramvajové výměny s pružnými výměnnými jazyky v různých modifikacích podle požadavků zákazníka, vytápění výměn, odvodnění trati a ostatní strojírenská výroba. Vlastní vývojový tým je pak připraven řešit i nejsložitější problémy v oblasti městské a příměstské kolejové dopravy a s flotilou mobilních svářečských dílen je schopen řešit i nejrůznější opravy a výměny přímo v terénu.
Pražská strojírna a. s. dodává uvedené výrobky pro potřeby své mateřské společnosti Dopravnímu podniku hl. m. Prahy, a.s., která je jejím hlavním odběratelem, ale i do dalších dopravních podniků v ČR. Významný je ale i exportní trh, který se za poslední roky značně rozšířil. Výrobky Pražské strojírny a. s. naleznete na území Polska, Německa, Bulharska, Austrálie, Ruska, Itálie, Rakouska, Švédska, Slovenska, Maďarska, Estonska, Dánska a dalších zemí.
Naše společnost byla v roce 2021 zařazena do systému Avetta, což je systém pro posouzení shody dodavatelů s požadavky na bezpečnost a rizika práce a tento systém je využíván především pro dodavatele pro australský trh.
CERTIFIKÁTY KE STAŽENÍ
Na začátku roku 2007 byla dovršena etapa redislokace a celá společnost se přestěhovala do nově zrekonstruovaného areálu bývalého cukrovaru v Praze 9 – Vinoři. Zde společnost prošla úspěšnou reorganizací a restrukturalizací a posílila svou pozici na trhu.
Budovu cukrovaru nahradila v roce 2010 venkovní montážní plocha, která je důležitá pro kompletaci zakázek o velké rozloze. V roce 2014 došlo k fúzi společnosti Pražská strojírna a.s. a firmy PS renovace s.r.o. (bývalé označení firmy GTR DP Praha s.r.o.). Fúze významně rozšířila portfolio Pražské strojírny a.s. o navařování tramvajových tratí a broušení vlnkovitosti.
Pražská strojírna a.s. poté prošla úspěšnou restrukturalizací a díky masivním investicím do strojního vybavení se Pražské strojírně daří zvyšovat produktivitu práce a dosahovat skvělých hospodářských výsledků. Postupně modernizujeme strojní park obráběcích CNC strojů, investovali jsme do svařovacího robota, stavíme novou halu pro rozšíření naší výrobní kapacity. Investujeme i do pracovního prostředí pro zaměstnance, výrobní haly obdržely nová úsporná osvětlení a na střechy všech budov jsme nainstalovali fotovoltaickou elektrárnu. Naší ambicí je být moderní strojírenskou společností v Praze dodávací veškeré výrobky a služby pro tramvajový svršek moderních tramvajových tratí a to nejen v Praze a v Čechách, ale též i v zahraničí.