V rámci našeho výrobního programu dodáváme také nová tramvajová kola a opracované obruče kol pro tramvajová vozidla a to v různých profilech a typech dle požadavků zákazníka. Kola a obruče představují významný segment náhradních dílů a dodáváme je pro různé typy tramvají. Náhradní díly jsou vyráběny za použití stejných přísných norem, postupů a testovacích metod jako originální produkty. Po zprovoznění moderních tramvají Škoda jsme od roku 2000 rozšířili výrobu kol a obručí nejen pro původní vozy řady ČKD, ale také o nové moderní typy kol a obručí. V současné době vyrábíme různé profily kol a obručí pro různé typy tramvají s různými jízdními profily v množství tisíc kol ročně a to nejen pro dopravní podniky v ČR, ale i v zahraničí. Standardně je dodáváme do průměru 800 mm a hmotnosti do 120 kg. Kola a obruče dodáváme kompletně opracované s jízdním profilem určeným zákazníkem. Nejčastěji používaným materiálem je ocel B6 (pevnost v tahu 920 – 1050 N/mm2; tvrdost 269 – 311 HB), ale jsou možné i jiné jakosti (např. B7, C3).

Pro soustružení tramvajových obručí a monobloků využíváme dva svislé soustruhy – karusely s pohonem rotačních nástrojů (C osou).

Zobrazit katalogový list:

Parametry karuselu:

  • max. oběžný průměr 1400mm,
  • průměr upínací plochy stolu 1000mm,
  • max. výška obrobku 1200mm,
  • max. hmotnost obrobku 5000 kg.

Další možnosti Pražské strojírny a.s. v oblasti výroby a repase tramvajových kol:

  • výroba tramvajových monobloků z materiálu 42CrMo4 (zápustkový výkovek),

repase kol:

  • o kolo složené,
  • o kolo odpružené,
  • o povrchové úpravy komponentů kol:
    – lakování,
    – odstranění starých nátěrů v tryskací kabině (balotinování),
  • o rozlisování a nalisování odpružených kol.